FANDOM

" A legrosszabb nem harcolni ezzel a valamivel, inkább lepucolni a ruhádról a maradványait. " 

Kinézet, Testfelépítés:  Zselés, amorf anyagból álló mélyzöld amőbaszerű állat. Formáját és testfelépítését szabadon képes variálni annak függvényében hogy éppen mire van szükséges, megfordulhat kicsiny borsószem pacaként vagy akár 3 méteres monstrumként is. Anyaga zselés, leginkább a kocsonyára emlékezteti az embert, éppen emiatt szinte sérthetetlen fegyver által, egyetlen gyengéjük a mágia, illetve a víz. Testük kémiai hatása kissé savas, de nem képes jelentős sebesüléseket okozni mindössze tapintásra, hosszas időbe kerül valaminek is a megemésztése. Ragadozó állat, fehérjére van szüksége az életbemaradáshoz, ámbátor megemészti a mohát és a fűféléket is. Utóbbiakból valószínűleg vitaminokat és kémiai anyagokat von ki, ugyanis eredetileg nem képes termelni savat magától.

Életkor, Fejlődés, Szaporodás: Rettenetesen kezdetleges lények, s "testük" nem öregszik. Sokan halhaltannak tartják őket emiatt, s van egy-két mondás arról, hogy aki a slájm nyálkáját fogyasztja, ő maga is halhatatlan lehet. Osztódással szaporodnak, de képesek egybe olvadni is, így klasszikus értelemben nem nagyon beszélhetünk " szaporodásról ". Amennyiben kettévágunk egy nyálkalényt egy karddal, a két külön darab önálló életet kezd élni. ( Hogy összeállnak-e újra vagy sem, az ösztöntől függ. Amennyiben menekülniük kell akkor külön mozognak, amennyiben biztonságban vannak eggyé válnak újra ). Fejlődni nem fejlődnek, ugyanis a " Kicsinyek " gyakorlatilag kifejlett állapotban válnak ki az anya-apaállatból.

Jellem, Viselkedés, Harcászat, Élőhely: Jellemük nem nagyon van, egyszerű lények amiket csakis az ösztön hajt. Érdekes módon mégis rendelkeznek valamilyen limitált intelligenciával, mely abban mutatkozik meg, hogy képesek felvenni szinte bárminek az alakját, ( Már amennyiben már láttak egyedet az adott fajból) s utánozni annak a hangját. Nem különösebben fenyegető ellenfelek, ugyanis rettenetesen lassúak, s nagyon egyszerű elmenekülni előllük, de emellett rettenetesen aggresszívak. Vadászat során megpróbálják beborítani a préda testét a nyálkával, s azt oda ragasztani magukhoz. Ezután lassan és fájdalmasan felbontják annak emészthető részeit ( Természetesen először megfullasztva azokat, kitöltve a tüdőt ) amit pedig nem képesek elfogyasztani azt kilökik a testükből. Embert ritkán ölnek, ugyanis preferálják a kisebb prédákat melyeket könnyebb elkapni, de így is történik évenként úgy 100-150 eset ami humanoid halálával végződik. Szinte mindenhol megfordulnak, az emberek lakásától kezdve barlangokon át mély érdőkig és romokig. 

Társadalom: Nem beszélhetünk társadalomról klasszikus értelemben, a kisebbek összeolvadnak nagyobbakkal ha úgy érzik jónak, de ezt kivéve nincs interakció a Nyálkák között.

Képességek, Erők: Enyhén korrózívak, képesek osztódni.

Gyakoriság: Nagyon Gyakori

Veszélyesség: Csekély, főleg csak akkor veszélyesek ha az ember alszik, s képesek beférkőzni orrlyukon vagy szájon keresztül a légcsőbe. 

Ok a vadászatra: Anyaguk levesbe főzve kellemese sűrűvé teszi az ételt és savanykás ízt ad annak, nyersen fogyasztani viszont felelőtlenség, ugyanis ha nem emésztjük meg elég sebesen, képes belülről felemészteni az ember testét. Ennek ellenére, van aki esküdik rá, hogy csak így érdeme fogyasztani. Különböző gyógyszerek gyárthatóak belőlük egy képzett alkimista által. 

Populáció: Mértéktelen