FANDOM

864d134e4f1d803ebb0c98dae6c7dc36--traditional-games-dark-elf

Előfordulás: Szerkesztés

A világon csak szétszórtan fordulnak elő, nagyjából csak azok maradtak meg, akik a Tünde-erdőn és Nebelwaldon kívül tartózkodtak, jellemzően a nagyvárosokba tömörültek. Populáció: 3 500 

Felépítés, biológia: 
Szerkesztés

Átlagos magasságuk emberi mértékeket ölt, ám továbbra is jelen van az elfekre jellemző kissé vékonyabb izomzat. Bőrük színét tekintve további kétféle sötételfet különböztetünk meg, azokat akiket kicsit kevésbé ért az átok, s sápadt fehér a bőrük, s azokat akiknek sötétebb (Egészen a szürkéstől az ébenig). Hajuk az esetek többségében valamilyen tejfeles árnyalat, bár előfordulnak fekete színben is. Szemük gyakran természetellenesnek hathat, akár vörös, akár sárga, de még ennél is furcsább (Mélylila) színekben. Ezen mutációkat többnyire a mérgek saturációja okozza. Ezt a három tényt kivéve egyébként teljesen megegyeznek fizikailag egy elffel. Küllemük ha lehet talán még testvéreiknél is szebb, bár a szépségideál a két nép között élesen eltér. Átlagban egy kicsit rövidebb ideig élnek egy embernél, de nem jellegzetesen. Csakis maguk közt ( Illetve a kevésbé átkozottak a sima tündékkel is) képesek szaporodni, ám ennek ellenére mégis határozottan szaporák, a kihordási idejük mindössze 8 hóna, s az esetek többségében inkább ikrek, mint egyke gyermekek születnek. Utóbbi tény fontos veszélyes lakhelyük miatt, ugyanis a mortalitás ráta még így is nagyon magas. Jól érzik magukat a sötétben, s jól is látnak benne.  

Átlagos természet: Szerkesztés

Mióta élőhelyük eltűnt, még jobban befelé fordultak, az emberekkel kapcsolatban abszolút elutasítóak lettek az emberekkel szemben, és a bizalmukat is nehezebb elnyerni.

Vallás és szokások a Kivonulás előtt: 
Szerkesztés

Az elfekhez hasonlóan ők is a természet egy formáját tisztelik, ám nem annak egész létét, hanem a Holdat magát. Minden nagyobb self városban kell lennie egy szentélynek, ami úgy van kiépítve, hogy pont besüssön rajta a fény éjszakánként. A Hold három aspektusát különböztetik meg, de ebből csak kettőt tisztelnek: Egyik Hold Anya, aki a telihold formában jelenik meg s a termékenység jelképe, a másik Hold Apa, az újhold utáni első vékony sarló. Ő maga egyébkét a háború aspektusa, s hajlított formáját utánozza sok jellegzetes és egzotikus éjfi fegyver. Az elfekkel ellentétben rendelkeznek papokkal, akik minden ciklusban egy áldozatot hajtanak végre a két aspektusnak, a harmadik ( Az újhold, mely a Halált jelképezi) folyamán pedig tiltják a belépés a szentélyekbe. Három fontos ünnepük van, a két napéj egyenlőségek, s a téli időszámítás kezdete, ugyanis ilyenkor többször pillanthatják meg a Holdat. Holdpap, csakis a legvilágosabb bőrű sötételfekből lehet, ugyanis ezen rasszt gyakran " Hold által csókolt"-nak tartják. Szívesen fogyasztanak alkoholt, illetve hallucinogén gombákat, utóbbiakat főleg vallási szempontból. 

A sötét tündék ünnepeiről általában: Szerkesztés

A sötét tündék sokkal magukba fordulóbb népek, mint a nemestündék, így az ünnepek megülése is inkább szól a csöndes közös imáról, esetleg a magányos elmélyülésről, semmint a féktelen fesztiválokról. A napéjegyenlőségekről és napfordulókról ők is megemlékeznek kisebb ünnepségekkel a tündékhez hasonlóan, hiszen ezeknek az éjszakáknak közük van a Holdhoz is. Egyedi ünnepük csupán egy van, a Kék Hold éjszakája, ami minden év tizenharmadik teliholdas éjszakájára esik. A pontos időpont kiszámítása a holdpapok feladata, és az az évi Kékhold időpontját minden év elején leszögezik.  Azt mondják az ünnep eredete még a vészterhes, szakadás utáni időkre datálható, amikor az éjfi tündék nem voltak képesek a napon járni (mint a vámpírok), és az tizenharmadik teliholdat egy fajta ajándékként élték meg, hogy a havonta egyszer rájuk mosolygó hold még egyszer utoljára teljes az évben, tizenharmadszor is. Ezt az ajándékot ünneplik meg az után is, hogy csitult az átok, köszönetet mondva a fényért, amit régebben csak a Holdból kaphattak meg. Hogy a neve miért pont Kékhold lett, arról nem szólnak a feljegyzések, de az tmondják a sok füst mögött néha valóban kékes derengsűnek tűnik ilyenkor. A ceremónia akkor kezdődik, amikor felkelt a Hold. A szentélyekben ilyenkor összegyűlnek a környéken lakók, közöseb imádkoznak és áldozatot mutatnak be. Az áldozati szertartás rendje még az átok idejére vezethető vissza, sok rítusnak már elveszett a pontos értelme. A holdpapok először különböző bódító növényekből és gombákból összeállított füstölőket gyújtanak meg, majd énekelni kezdenek. A főpap egy holdezüst tálba forrásvizet tölt egy kancsóból és úgy teszi az oltárra, hogy a telihold fénye pont visszatükröződjön benne. Ez után a sötét tündék egyenként az oltárhoz vonulnak, és megvágják a kezüket egy sarló alakú áldozati késsel, és néhány csepp vért a tálba csepegtetnek, visszaülve pedig csatlakoznak a kórushoz.  Mire ennek vége a szentély többnyire már megtelik füsttel, így mindenki egy bódult állapotba kerül, többen számolnak be látványos, színes hallucinációkról is. A szertartás végén a tálban összegyűlt vér-víz keverékkel kivonulnak a szabad ég alá, és a szentélyt körbejárva megöntözik vele az épület körüli földet.  Ez után kezdődik meg az igazi ünneplés, amit igencsak változatosan szoktak megtartani Nebelwald-szerte, de mindig olyan helyet választanak, ahonnan jól látszik a Hold. A vízpartok, főleg a tavak különösen kedveltek ilyenkor – és sajnos ezzel együtt jár, hogy minden évben megfulladnak néhányak, ahogy részegen és elkábulva úsznak túl mélyre. Az ünnepségen közkedvelt minden féle tudatmódosítók fogyasztása, nagy pipák felállítása, ha valaki a szentélyben nem kapott volna belőlük eleget. Ez a kábulat inkább színes és vidám, de nem vált ki féktelenséget és bujaságra sem bíztat, így az egész ünnepség inkább a bódultságról és az elrévülésről szól, nem hasonlít a walpurgis féktelen vadságához.  Vidéken ilyenkor minden lámpást eloltanak, és tüzeket is csak kevés helyen gyújtanak, akkor is csak a hideg miatt, hogy semmilyen más fény ne homályosíthassa el a Hold ragyogását. Elathában az ünnepséget a nagyszentélyben tartják, utána viszont szinte minden sötét tünde az utcán mulatozik. Különleges süteményeket árulnak az utcákon, szinte mindenhol szól a zene, és persze a füst szinte beborítja az összes kis sikátort. Jellemző, hogy ilyenkor mindenhol ott van a kék szín különböző árnyalatokban, a sütemények nagy része is kék, a füstöt is megszínezik ha kell, és a sötét tündék is kék ünneplőt vesznek fel. 

Elbírálás és megkülönböztetés Szerkesztés

Mióta a tündék nagy része elhagyta Veroniát, az ott maradtak is általános gúny tárgyává váltak: „A néped gyenge, gyenge és gyáva!” Hangzik el legtöbbször feléjük, tulajdonképpen a legtöbben megszűntek megkülönböztetni a nemes-és sötét tündéket, noha aki engedelmesen bevonul valamely seregbe, azt nagyobb atrocitás nem fogja érni.

Társadalom Szerkesztés

Noha a tündék birodalma királyság volt, annak eltűnésével minden felbomlott, legfeljebb csak az egyes városokban létrejött tömörülések nevezhetők jelentősebb csoportnak, de mindenhol kisebbségnek számítanak.

Diplomáciai álláspont és célok: Elhatárolódni az emberektől, és minél jobban egyben maradni, ez ugyan kevésbé sikerül a hadseregek begyűjtő hozzáállása miatt, de igyekeznek ezt megvalósítani.

Hadsereg: Nincs.

Fontosabb sötét tündék Szerkesztés

Armin Fairlight herceg - A néhai Nebelwald hercege, Alfheimre költözött népével.

Raymond Everlune főpap - Alfheimre kísérte a népet, hogy a szertartások vezetésében továbbra is segédkezzen.

Sharlotte Sageblood, Névtelen Árny vezető

Brigitte Nightsky, Névtelen Árny mátriárka

Seamus Ashblood, Névtelen Árny vezető

Faji képességek Szerkesztés

Név: Moonguide / Holdkísérő

Szint: 1.

Ár: 1000 váltó

Leírás: Régi tapasztalatok és ősi sötételf tanulmányok alapján a sötét tünde képes a pontos idő, irány és az azesti valamint reggeli időjárás meghatározására mindaddig, amíg látja a holdat. Passzív.

Név: Marsh Treading / Mocsárjárás

Szint: 3.

Ár: 2000 váltó

Leírás: A sötét tünde származásának köszönhetően rövid gyakorlás után ösztönösen képessé válik a mocsarakon való könnyű és biztonságos átkelésre. Passzív.

Név: Moonshine / Holdfény

Szint: 5.

Ár: 3000 váltó

Leírás: A sötét tünde éjszaka, ha a hold is látszik, megidézhet onnét egy tíz méter átmérőjű fénycsóvát, ami bevilágítja az általa kívánt területet. Két óráig marad ott és nagyon kevés varázserőt igényel.

Név: Antivenom / Ellenméreg

Szint: 7. Ár: 4000 váltó

Leírás: A sötét tünde származásának köszönhetően idővel hozzászokik a mérgekhez annyira, hogy képes legyen naponta egyszer egy, a szervezetébe jutott méreg hatását semlegesíteni.

Név: Reignited Curse / Újragyújtott Átok

Szint: 10.

Ár: 5000 váltó

Leírás: A sötét tünde képes lesz visszaidézni a régi átkát egy töredéknyi időre így napi egyszer egy frissen megölt humanoid ellenfél lelkének energiáit elszívva visszatöltheti varázserejének egyharmadát.