FANDOM

Mindenből a legjobb a sajátunk: így van ez fegyverekkel is. Egy profi fegyverkészítő mérföldekkel jobb harceszközök létrehozására képes, mint amilyet egy átlagember szerezhet. Vagy tonnányi pénzt szerezhetnek a piacon. Az új receptekkel pedig egész egyedi vagy teljesen új fegyverek készíthetőek. A fegyvereket a megvásárolt tervrajz és a felhasznált alapanyag határozza meg.

A fegyverkészítés három szintje:

  • Újonc:0-100 Tapasztalati Pont
  • Járatos:101-200 Tapasztalati Pont
  • Szakértő:201-300 Tapasztalati Pont

Szakértő szintet elérve a játékos felveheti a Mesterkovács címet.

Általában a fegyvereket nem csak úgy, találomra készítik el a mesterek, hanem vannak különböző módok, melyek által jobbak, erősebbek de ha más nem hát szebbek lesznek az elkészített munkák. Emellett néhány fegyver elkészítése csak egy bizonyos megmunkálási mód tudása mellett lehetséges (például Éjgyilok fegyvert csak a Sötét Tünde megmunkálási mód ismerői készíthetnek). A megmunkálási módok a következőek:

Megmunkálási módokSzerkesztés

Mód: Egyszerű

Tanulás: - (Aki fegyverkovácsolást tanul, ezzel kezd)

Árnövekedés a kész fegyverben: 100 váltó

Szint: 1.

Tanár: Bármely kovács

Leírás: A legalapvetőbb mód, az így készült fegyver teljesen a hatékonyságot helyezi előtérbe és látszanak a munkán a kezdőség hibái.

Mód: Finomított

Tanulás: 150 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 150 váltó

Szint: 2. 

Tanár: Bármely haladó kovács

Leírás: Az egyszerű mód továbbfejlesztése, eltűnnek a kezdeti hibák, és néhány egyszerű díszítőelem is megjelenik.

Mód: Démoni

Tanulás: 200 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 200 váltó

Szint: 2.

Tanár: Démon mesterkovács

Leírás: A démonok különös fegyverkészítési módja, amelynek jellemzői a fekete és vörös szín és tüskés-lángnyelves motívumok a díszítésben. Csak az ezen mód ismerői képesek elkészíteni a succubusok híres fegyverét, a háromágú láncos korbácsot. Nem lehet Ezüst vagy holdezüst fegyvert feldolgozni így. A démonok ösztönösen jobban forgatják az így készült fegyvereket.

Mód: Tünde

Tanulás: 200 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 200 váltó

Szint: 2.

Tanár: Tünde mesterkovács

Leírás: A tündék tárgyaikban is törekedtek a letisztultságra és kecsességre, valamint a természetet idéző díszítőelemekre. Felszereléseik egész Veronia területén szépségükről ismeretesek. Ezen mód ismerete szükséges a Tünde Csatapenge elkészítéséhez. Az így készült fegyvereket a tündék ösztönösen jobban forgatják.

Mód: Sötét Tünde

Tanulás: 200 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 200 váltó

Szint: 2.

Tanár: Sötét tünde mesterkovács

Leírás: A tündéhez hasonló tisztaság és könnyedség jellemzi a sötét tündék munkáit, a motívumok viszont a holdat idézik. Legalább olyan híresek mint a tünde munkák. Ezen mód ismeretével készíthető el az Éjgyilok valamint a Tünde csatapenge. A sötét tündék az így készült fegyvereket ösztönösen jobban forgatják.

Mód: Vámpír

Tanulás: 300 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 300 váltó

Szint: 3.

Tanár: Vámpír mesterkovács

Leírás: Veronia legkiválóbb fegyverkovácsai a vámpírok, ebből kifolyólag az ő munkájuk a legjobb szerte a kontinensen. A remekművű fegyvereik általában gazdagon díszítettek, jellemző a fekete szín. A Schwarzjäger vámpírok mesterétől elsajátítható a számszeríj készítési módja. A vámpírok az így készült fegyvereket ösztönösen jobban forgatják.

Mód: Műremek

Tanulás: 300 váltó

Árnövekedés a kész fegyverben: 300 váltó

Szint: 3.

Tanár: Bármelyik mesterkovács

Leírás: Az egyszerű kovácsok számára elsajátítható legjobb fegyverkészítési forma, tele díszekkel, kiváló minőségben. Az így készült fegyverek viselői általában a felsőbb társadalmi rétegekhez tartoznak.

A fegyverkészítés nem csak jobb minőségű fegyvereket eredményez, de néhány új típusú harceszköz is készíthető ily' módon (ezeket *-al jelöltem). Mivel az oldalon nincsenek számok, az elkészült fegyverek hatékonyságát a fegyverkészítési mód szintje és a benne felhasznált fém szintje határozza meg, ezeket tessék  fejben összehasonlítani! Az elkészült fegyverek eladási árát a benne felhasznált fémek eladási ára és a fegyverkészítési módban feltüntetett összeg határozza meg. A nagyobb fegyverek, mivel több összetevőt tartalmaznak, értelemszerűen drágábbak.

Egykezes fegyverekSzerkesztés

Név: Tőr

Alapanyagok: Rövid markolat, Fém

Tanulás: 50 váltó, Bármely járatos kovács tanítja

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármely

Leírás: Egyszerű, egyenes vagy kissé hajlított pengéjű, harminc centiméternél nem hosszabb pengéjű, egy vagy kétélű közelharci fegyver. Olcsósága miatt közkedvelt és elterjedt, mint fegyver és mint eszköz is.

Tapasztalat: 10

Név: Törkard*

Alapanyagok: Rövid markolat, Fém

Tanulás: 250 váltó, Bármely kovácsmester tanítja

Szint: 3.

Fegyverkészítési mód: Műremek

Leírás: Kifejezetten elegáns fegyver, egy méter hosszú pengével rendelkezik, ami amellett, hogy vékony, igen strapabíró is. Kiváló páncélátütő fegyver. Mivel vékony, ezért könnyű, tehát Kardként és Tőrként is használható.

Tapasztalat: 30

Név: Rövidkard (vagy simán kard)

Alapanyagok: Rövid markolat, Fém

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármely

Leírás: Egyszerű, egyenes pengéjű, harminc centiméternél hosszabb, de hatvan centiméternél nem hosszabb pengéjű, egy vagy kétélű közelharci fegyver. Harcosok és gyorsabban mozgó egységek kedvelt fegyvere. 

Tapasztalat: 10

Név: Másfélkezes Kard*

Alapanyagok: Rövid markolat, Fém(2x)

Tanulás: 150 váltó, Bármely kovácsmester taníthatja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Bármely

Leírás: Egy különleges fegyver, ami megjelenésében majdnem megegyezik egy átlagos karddal, viszont hosszabb, tehát akár Kétkezes kardként is szolgálhat. Emellett bármikor használható alap Kardként is.

Tapasztalat: 20

Név: Buzogány

Alapanyagok: Hosszú markolat, Fém

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: A Tünde és Sötét tünde módon kívül Bármelyik

Leírás: Egy hosszabb markolat végére erősített tömör fémfejből áll a buzogány, ezt a fejet pedig gyakran tüskék vagy szárnyak, kiálló részek tarkítják, ezzel érve el nagyobb pusztítást becsapódáskor. Elterjedt egykezes zúzófegyver.

Tapasztalat: 10

Név: Láncos Buzogány*

Alapanyagok: Rövid markolat, Lánc, Fém

Tanulás: 200 váltó, Bármey mesterkovács tanítja

Szint: 2.

Leírás: Rendeltetésében hasonlít a Buzogányhoz, itt viszont egy rövid markolathoz csatolt láncon lóg a fémfej. Sokkal nagyobb erővel lehet lecsapni vele, és bárki, aki a Buzogányt tudja használni, ezt is fogja.

Tapasztalat: 20

Név: Balta*

Alapanyagok: Hosszú markolat, Fém

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Egyszerű, hosszú markolat végére rögzített fémfej, mely' az egyik oldalán elnyújtott és éles. Általában favágók kedvelt ezköze, de a harcban is kiválóan megállja a helyét. Aki Csatabárdot tud használni, ezzek is elboldogul.

Tapasztalat: 20

Név: Éjgyilok

Alapanyagok: Rövid markolat, Fém

Tanulás: 200 váltó, Bármely Sötét tünde mesterkovács tanítja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Sötét tünde

Leírás: Karra erősíthető penge, melynek egyszerű markolatrészét fogva az él hosszan, a karunkkal párhuzamos irányban nyúlik előre. Mindkét oldalán élezett. A sötét tünde Bérgyilkosok kedvenc fegyvere.

Tapasztalat: 20

Név: Korbács

Alapanyagok: Rövid markolat, Lánc(3x), Fém

Tanulás: 150 váltó, Bármely démon mesterkovács tanítja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Démon

Leírás: Egy rövid markolatra erősített három, egyenként másfél méteres lánc, a végeiken kampó. Brutális fegyver, ezért csak a démonok kedvelik. 

Tapasztalat: 20

Kétkezes FegyverekSzerkesztés

Név: Kétkezes kard

Alapanyagok: Rövid markolat(2x), Fém(2x)

Tanulás: 150 váltó, Bármely Járatos kovács taníthatja

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármely

Leírás: Megközelítőleg egy méter hosszú pengéjű (130 centiméternél soha sem hosszabb), egyenes kétélű kard, ami főként a katonáknál népszerű fegyver. Nehéz, kiválóan alkalmas nagy csatasorok megtörésére.

Tapasztalat: 10

Név: Zweihänder reisigschwert (Kétkezes Óriáskard)*

Tanulás: 300 váltó, Mesterkovácsok

Szint: 3.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: A kétkezes kardhoz hasonló, viszont méretben sokkal nagyobb, gigantikus pallos, melynek hossza markolattal együtt nem ritkán eléri a két métert. A keresztvas fölött bőrrel be van csavarva a penge egy harminc centis része, melynek végénél hárítótüske található. Borzasztó hosszúsága miatt a fegyver könnyedén funkcionál Lándzsaként is. Kép a könnyebb elképzelés érdekében.

Tapasztalat: 30

Név: Pöröly

Alapanyagok: Hosszú markolat, Érc(2x)

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: A Tünde és Sötét tünde módot kivéve bármelyik

Leírás: Hosszú, kétkezes markolat végére erősített nehéz kalapácsfej. A pöröly kíméletlen pusztításra képes, becsapódása gyakran eltöri a védekező fél karját még akkor is, ha az pajzzsal blokkolt. Jó erőben kell lenni a használatához.

Tapasztalat: 10

Név: Csatabárd

Alapanyagok: Hosszú markolat, Érc(2x)

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Hosszú markolat végére erősített nehéz fej, mely mindkét oldalán megnyújtott és élezett. A Csatabárdok könyörtelen fegyverek, melyek könnyedén kettéhasítják bárki fejét, aki nem tért ki vagy védte ki a csapását. Közkedvelt katonai fegyver.

Tapasztalat: 10

Név: Lándzsa

Alapanyagok: Hosszú markolat, Fém

Tanulás: 150 váltó, Bármelyik Járatos kovács tanítja

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Egyszerú fegyver, hosszú markolat végére erősített hegyes fémfej. A lándzsa egyidős az emberiséggel, hadászatban és vadászatban egyaránt közkedvelt.

Tapasztalat: 10

Név: Kopja*

Tanulás: 200 váltó, Emberi vagy Nebelturm mesterkovács taníthatja

Szint: 3.

Fegyverkészítési mód: Remekmű vagy Vámpír

Leírás: Az igazi nehézfegyveresek eszköze, a kopja egy rövid markolatból áll, amit egy teljesen fém, másfél méter vagy annál nagyobb hosszúságú, elvékonyodó fegyvertest követ. A kopja a lovas harcosok kedvelt fegyvere, viszont a földön is használható, ha elég erős a forgatója. A Lovagok kedvelt stílusa, hogy lánccal vértjükhöz erősítik, majd a másik kezükbe így pajzsot is felvehetnek. Lándzsaként számít.

Tapasztalat: 30

Név: Bot

Alapanyagok: Hosszú markolat(2x), Fém

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Nem is igazán fegyver, a bot gyakran mágusok fókuszaként szolgál, bár szakavatott kezekben könnyen lehet kiváló közelharci eszköz is. A fémet az egész fegyver alkotó markolatrész befuttatására használják.

Tapasztalat: 10

Név: Embermágus Bot

Alapanyagok: Hosszú markolat(2x), Fém

Tanulás:150 váltó, Bármely Emberi kovács tanítja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Egyszerű, Finomított, Műremek

Leírás: Az emberek mágusainak különleges fegyvere, a fegyvertest végén a keményfából sok, tíz centinél nem hosszabb penge-tüske mered ki, ezzel növelve a közelharci értékét a fegyvernek, de megtartva a fókusz funkcióját.

Tapasztalat: 20

PajzsokSzerkesztés

Név: Pajzs

Alapanyagok: Pajzs alap, Fém

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármely

Leírás: Néhány keményfa deszkára erősített vékony fémlemez, hátulján markolattal. A pajzs ősi idők óta a legegyszerűbb védelmi eszköz.

Tapasztalat: 10

Név: Toronypajzs*

Alapanyagok: Pajzs alap(2x), Fém(2x)

Tanulás: 150 váltó, Bármely Mesterkovács

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Hasonlít az alap pajzshoz, viszont sokkal nagyobb és szögletes. Határozottan jobb védelmet nyújt.

Tapasztalat: 20

TávharcSzerkesztés

Név: Íj

Alapanyagok: Fém, Ideg, Rövid markolat

Tanulás: 150 váltó, Bámely járatos kovács, kivéve a Démonok

Szint: 1.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik, kivéve Démon

Leírás: Az íj már ősidők óta szolgálja az embereket és tündéket vadászatban és a harcmezőn egyaránt. A fém az íj karjainak rétegeléséhez használt.

Tapasztalat: 10

Név: Nyíl

Alapanyagok: Nyíl alap, Fém (Öt darabhoz)

Tanulás: 50 váltó, Bármely Járatos kovács taníthatja, kivéve a Démonokat

Szint: 1.

Leírás: Az íj lövedéke, egy vesszőből, egy hegyből és a végén légterelő tollakból áll.

Tapasztalat: 5

Név: Számszeríj

Alapanyagok: Vasfa, Idegy, Fém

Tanulás: 250 váltó, Schwarzjäger mester taníthatja

Szint: 3.

Fegyverkészítési mód: Vámpír

Leírás: Az íj tökéletesített változata, a kiváló vámpírmesterek kutatómunkájának gyümölcse. A számszeríj egy íjhoz hasonló mechanizmussal lövi ki a tüskéket, amiket egy vasfából készített hosszú fogó és tusrész rögzít. Pontosabb és erősebb is az íjnál.

Tapasztalat: 30

Név: Tüske

Alapanyagok: Nyílalap, Fém

Szint: 3.

Fegyverkészítési mód: Vámpír

Leírás: A számszeríj lövdéke, egy rövidebb vesszőből, egy hegyből és a végén légterelő tollakból áll.

Tapasztalat: 10

Név: Dobótőr*

Alapanyagok: Fém(2x) Öt darabhoz

Tanulás: 150 váltó, Bármelyik mesterkovács taníthatja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Egy egyszerű fegyver, amely egy kiegyensúlyozott pengéből áll, rövid markolatrésszel. Kiváló csendes munkákhoz, és kis gyakorlással aki tőrt tud használni, ezt is fogja.

Tapasztalat: 20

Név: Dárda*

Alapanyagok: Fém, Hosszú markolat(3x) Három darabhoz

Tanulás: 150 váltó, Bármely mesterkovács taníthatja

Szint: 2.

Fegyverkészítési mód: Bármelyik

Leírás: Lándzsaszerű fegyver, mely dobásra lett módosítva. Ősi fegyver, és aki egy lándzsával elboldogul, az ezzel is el fog.

Tapasztalat: 20

Vissza a mesterségekhez